Deel dit artikel
-

Adformatie naar Sijthoff Media

Kluwer Nederland verkoopt de Adformatie Groep aan Sijthoff Media Groep van mediaondernemer Willem Sijthoff. De tijdschriften Adformatie, Tijdschrift voor Marketing, Communicatie en Creatie verhuizen mee. Naar verwachting kan de transactie midden april worden afgerond.

De verkoop van de Adformatie Groep – het bedrag is niet genoemd – past binnen de strategie van Kluwer, waarbij de focus ligt op kenniswerkers, zoals bijvoorbeeld juristen en accountants, zo laat het bedrijf vanochtend weten. Deze oplossingen worden in toenemende mate via software of online geleverd.

De beslissing tot de verkoop volgt op de stappen die Kluwer vorig jaar al zette met de acquisitie van Twinfield, een specialist in online boekhoudsoftware voor financiële professionals en Legal Intelligence, een online zoekmachine voor juristen, accountants en belastingadviseurs. Kluwer – als onderdeel van Wolters Kluwer – richt zich op producten die een internationale potentie hebben en in meerdere regio‟s een sterke en leidende positie kunnen innemen. Daar paste de marketinggroep niet meer in.

De voorgenomen verkoop is voor consultatie aan de ondernemingsraad voorgelegd. Ook de vakbonden zijn geïnformeerd. Vooralsnog gaan alle medewerkers mee en blijft het kantoor in Amsterdam. Willem Sijthoff wil met de titels rond de tafel voor een toekomstige strategie. “‘Er ligt niet een kant en klaar plan, maar er zijn wel denkrichtingen: digital moet groeien, net als de events,” zegt Sijthoff.

Deel dit bericht

1 Reacties

Jeroen Verkroost

Nice one Willem. Mooie aanwinst 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond